hejsyster

Alla inlägg under januari 2013

Av Nathalie Karlsson - 31 januari 2013 19:14

Denna dagen har varken jag eller kevin gjort något produktivt. Mamma har städat, rensat ut, handlat och lagat mat fastän hon med känner sig sjuk nu, fina mamma. Jag har i alla fall gjort klart mediaproduktions-uppgiften, två omslag till två tidningar. Kan lägga upp dem här sedan när jag har hört med Mic vad han säger om dem. Den ena är en tatuerings-omslag och den andra ett häst-omslag. Sjukt nöjd med båda faktiskt :) 


Just nu är klockan 19:19 här hos oss och jag och olle planerar redan att somna till Dirty Dancing 2. En av världens bästa filmer fastän många tycker den är dålig. Jag och pappa pratade igår förresten (onsdag). Vi ska dra till Ikea och.. Kåstad.. kostad? Eh, i alla fall.. Vi ska dra dit på söndag istället för på lördag. Vi planerar att inhandla säng och soffa på ikea (vad jag vet). Och antagligen så blir det kläder och skor i Kåstad/Kostad. Och köttbullar från Ikea såklart! Awesome day? CHECK!


Men nu ska jag och ollebolle mysa ner oss i sängen och försöka bli friska. Puss och kram, älskar dig!

 

Av Nathalie Karlsson - 31 januari 2013 13:26

Hej Michelle, jag antar att du sover nu men jaja.

Jag har egentligen en massa att göra men pga yrsel och illamående vill jag mest bara gå och lägga mig. Jag har knappt träffat Zunkan den senaste veckan, vilket suger..

Jag kan inte skriva färdigt mina uppsatser för så fort jag sätter mig vid datorn får jag ont i huvudet. Jag kan inte städa för jag blir bara spyfärdig. Och Kevin har invaderat tv-rummet. Oh yes! Motivationen är på topp.

Hoppas din torsdag var bättre. Hejhej!

Av Nathalie Karlsson - 30 januari 2013 22:09

Eller passar godmorgon bättre för dig?

Jag ska i alla fall lägga mig i sängen nu och somna till en bra film. Det blir ingen skola imon heller men jag hoppas att jag i alla fall kan gå till stallet och pussa på zu's lite. Jag är nästan klart med allt inom skolan nu men jag lär få sitta med det imon också. Sååå drygt.. Det är snart lov som tur väl är, tror det är om två och en halv vecka :)

Men nu ska jag somna till G som i gemenskap. Kevin hälsar, vi älskar dig!<3

Av Nathalie Karlsson - 30 januari 2013 13:45

Hejhej! Idag är det den 30 januari och det är 5 plusgrader. Våren är påväg!

Idag är både jag och Kevin hemma ifrån skolan.. Hosta och illamående är ingen hit. Det värsta är att det inte finns nått bra på tv. Olle håller mig dock sällskap även ifall han bara sover.

Hur är det där borta? Du är snart framme va?

Nu ska jag dock ta lite blåbärssoppa med crunchy och kolla på "say yes to the dress". Bästa programmet med världens finaste bröllopsklänningar! Vi hörs lite senare. Älskar dig!

Av Nathalie Karlsson - 29 januari 2013 17:40

Idag har bara varit en tråkig grå dag här borta i sverige. Riktig meningslös lektion idag på morgonen, slaskigt, blött och vi fick avliva en av chillingarna också.. Zunkan mår dock bra, han börjar smått vänja sig vid att gå vänster istället för höger nu. Även ifall det tog 7-8 min att få in han. 


Ikväll händer det inget kul alls, jag har fem saker jag måste få denna veckan varav tre måste in imon. Det är matte, svenska, engelska, historia och film- och tvproduktion. Även ifall jag nästan är klar med film och tv så är det ändå jobbigt att få ihop allt. Matten ska vi ju inte ens tala om, vill bara spy på det. 


Pratade lite med Christoffer idag också, vet inte om du redan vet det men han planerar att komma ner i början på maj. Hade med velat åka ner men har varken pengar eller tid till att åka så långt bort :/ Vad gör du annars då? har du sett nått roligt än eller har du bara åkt flygplan? Jo, jag har tänkt på det.. Vart sover du? Sover man på flygplanet eller har du tagit in på hotell nån gång? Måste vara segt att åka så mycket flygplan?


Men nae, nu måste jag sätta igång med matten annars halshugger nog Cecilia mig imon.. Hälsa Rebecka! Älskar dig, hej då!

Av Nathalie Karlsson - 28 januari 2013 20:45

Hej Michelle!


Anledningen till att jag skapade denna blogg är för att jag vill att du ska veta och ta del av vissa saker medan du är borta i Nya Zeeland :) Det hände rätt mycket efter att du stuckit.


  • Pappa och jag bestämde att vi skulle sticka till Ikea på lördag.
  • Zunkan flyttades till en annan box, vi får se hur det går. Han trivs i boxen men han tycker det är obehagligt att gå in i den. Boxen är på andra sidan i hörnet. Kan vara det. 
  • Jag började en ny kurs, Filosofi. Det roliga är att det är jag och 6 killar till. En resturang elev och resten teknikare. Awesome!
  • Jag ska till Göteborgs horseshow i april. Kanske sweden rock och förhoppningsvis drar jag även till falsterbo och campar där i några dar :) 

 

Jag har smått ångest över mina individuella val. Mina fördjupningar är klara, det blev engelska 7 och foto 2.. Frågan är nu vad jag ska välja på individuella valen. Antingen blir det retorik eller Religion och Filosofi 2/Psykolgi 2. Tror det lutar mot Religion och Filosofi/psykologi. 



Men nu fortsätter min lektion, vi hörs sen.. Hoj!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej alla, blondinen ni ser är då jag som äger denna blogg: Nathalie. Rödtotten bredvid mig är min syster Michelle som för tillfället är i Nya Zeeland.

Denna blogg är tillför att hon ska hänga med i vad som händer här hemma samtidigt som jag skriver om

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards